MEREKA

MEREKA
Sungguh, hati ini meronta-ronta merindui mereka
merindui mereka yang dulu
bukan mereka yang sekarang
yang jarang bertegur sapa
yang kadang-kadang lalu sebelah berlanggar bahu tapi tidak kenal masing-masing
kenangan dulu tidak pernah padam dalam ingatan ini
walau pernah terhilang dek kesakitan yang melanda
aku cuba sedaya mencari mereka
melihat satu persatu foto yang tersimpan di 'memory card'
mendengar satu persatu suara mereka
supaya aku kenal kembali mereka
menghafal nama mereka sepatah demi sepatah
seringkali foto kelas menjadi peneman tidurku
dek terleka menghafal dan mengingat nama mereka
supaya kenalan itu tidak terkubur begitu sahaja

MEREKA??
aku tak tahu perasaan sama melanda atau tidak
yang pasti aku pasti tersenyum saat melihat mereka dari atas ruangan jendela kamarku
mereka ketawa, pasti aku tumpang bahagia
biar mereka bahagia, aku derita tak apa
sungguh aku rindu, saya persahabatan itu
yang semakin hari semakin pudar
tapi di hatiku tetap mekar

MEREKA
dulu 'mereka' itu 'kami'
sekarang 'mereka' itu 'mereka'
'aku' itu 'aku'
aku rindu gelak ketawa 'kami'
bukan gelak ketawa 'mereka'
tapi andai 'mereka' ketawa, bahagia
aku tumpang bahagia, gembira melihat 'mereka' dari jauh
jauh.jauh.jauh.jauh.jauh
sampai bila 'mereka' semakin menjauh?
sampai bila-bila pun pun 'mereka' dekat di hati aku
bila 'mereka' akan menjadi 'kami' semula
mungkin akan. mungkin tidak

MEREKA
sungguh. mereka yang LAMA
tak sama dengan mereka yang BARU
tak pernah sama. tak akan sama.
tidak pernah akan sama.
tidak akan pernah sama.

tapi
mereka yang DULU telah bertukar menjadi mereka yang SEKARANG

RINDU 'mereka' yang LAMA dan DULU =.=







 semoga Allah merahmati mereka,
memanjangkan perhubungan persahabatan ini.
Aamiin Ya Robb.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 26 menulis:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Green Polka Dotted Pencil