SATU DAH LEPAS... ^.^


19/05/2011 (2.30-5.00 PTG)  nie waktu membuta + MARIMAR!
EDU 3101 FALSAFAH & PENDIDIKAN DI MALAYSIA

urmm.. Falsafah dah lepas.. ada lagi 3 menunggu. hopefully dalam masa 3 hari ni, boleh la cover all the topics for each of that subject. hopefully. Insyaallah! Allah with me. believe in Him. I can do it~

Talking about Falsafah & Pendidikan di Malaysia..

ini adalah subjek yang Chekgu tak suka..
tapi walau macammanapun kena lah sukekan diri dan terpaksa mencintai subjek ini. The thing is I really love the lecturer yang mengajar subjek ini. Chekgu rasa pensyarah Chekgu yang satu ini sangat cool, berpengalaman, suka senyum, supportive and sangat sangat sangat optimis. so, bila Chekgu x suka subjek ni, Chekgu rasa sangat bersalah. 
pensyarah subjek EDU 3101 Chekgu
Puan pensyarah Chekgu ni namanya Puan Nor'Azah binti Ahmad Safran. She is cute. Orangnya comel, manis, kecik molek seindah nama dan akhlaknya. Sepanjang beljar dengannya satu semester ni, Chekgu tak pernah tengok beliau bermasam muka atau tinggi suara dengan pelajar-pelajarnya. mungkin  disebab itulah beliau terpilih untuk mengajar subjek ini.

ok! ni pasal subjek Falsafah pula ya. Subjek ini adalah subjek yang berkaitan dengan perkembangan pendidikan yang ada di malaysia ini. Chekgu bersyukur sangat pernah belajar subjek ini sebab Chekgu rasa  waktu sessi pengajaran dan pembelajaran dalam kelas, terlalu banyak isu semasa yang Chekgu dapat mengenai pendidikan dan sistem pendidikan itu sendiri. Itu yang Chekgu suka waktu sessi P&P dalam kelas.

Yang Chekgu x sukanya adalah bab-bab nak mengingat dan menghafal tarikh-tarikh, perkara-perkara penting dalam buku Falsafah dan juga semua peristiwa dan fakta-fakta yang Chekgu rasa OMG!. sabar jela kan. uhu. apa nak buek. Itulah yang dinamakan kehidupan. hee. Tapi Chekgu sangat salute la kat kawan Chekgu yang ambik bidang matematik berkecimpung dengan dunia angka tapi sangat meminati subjek ini. Memamg marvelous la korang! TERBAIK~ 

Pengajaran pulak ea. Hari-hari Jumaat macam nie, kita kena banyak berfikiran positif dan muhasabah diri. hee:). Selepas mempelajari subjek ni selama satu semester, Chekgu rasa sayang pulak nak tinggalkan subjek ni. Lepas nie dah tak de dah subjek nie dan dah tak dapat dah lecturer sebaik Pn. Nor'Azah. huhu. Biasalah. nak jadi Chekgu kan, kena lah tahu sedikit sebanyak tentang perkembangan semasa bidang kita. Nanti orang tanya apa nak jawab?? Lu pikir la sendiri.. Nanti mesti rindu saat bergaduh dalam kelas tentang aktivit debat mempertahankan guru itu agen perubahan atau pengekal tradisi? rasa-rasanya camne? cecite2. 

uish.. I'm gonna mish u bebeh. Oh falsafah & Pendidikan di Malaysia. 
~saat study falsafah~


Apa yang penting, Chekgu amat berharap apa yang chekgu belajar ini bukan semata-mata untuk peperiksaan. Tapi..
"biarlah ilmu dan pengetahuan yang ada tersemat di dada sebagai penambah perasa pengetahuan yang sedia ada."

 Aaamiiin. Semoga Allah memberkati pembelajaran dan ilmu yang cikgu dapat sepanjang semester ini. buat Pn Azah, moga panjang umur dan dimurahkan rezeki; aamin ya rabbal a'lamin.

hurm.. dah penat bercoloteh. panjang pulak. hee:). apa yang penting?? kerjasama! harap semua boleh doakan Chekgu untuk lagi 3 masalah yang akan Chekgu hadapi next week~ jangan lupa tau! Doakan taw!

23/05/2011 ( 8.30 - 11.00 PG) pagi tue okeh! i loike~
EDU 3102 PERKEMBANGAN KANAK-KANAK

24/05/2011 (2.30 - 5.00 PTG ) oke! nie subject feveret ^.^
MTE 3101 MENGENAL NOMBOR

25/05/2011 ( 2.30 - 5.00 PTG)  agak-agak tetido tak tym jwb??..
MTE 3102 KURIKULUM PENDIDIKAN MATEMATIK


Atirah;
you can get the best result this sem!!








YANG AKAN MENJADI GURU CEMERLANG;


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 26 menulis:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Green Polka Dotted Pencil